fredag 25 september 2009

Första hemmamatchen?

Träffade en ny snubbe på labet idag. Han frågade om jag visste vilka bröderna Sedin var (eftersom jag är från Sverige) och så pratade vi om hockey och jag sa att jag har biljetter. Han frågade då om det var NHL eller "pre-season", vilket jag inte hade stenkoll på. Han gick in och tittade på hemsidan dock och det verkar som att jag lyckats få tag i biljetter till Canucks första hemmamatch på den nya NHL-säsongen (09-10). Det lät som att vi kan förvänta oss en upplevelse i så fall. Jag har ju inte direkt kunnat bekräfta detta mer än att jag försökte titta för ett tag sedan när säsongen börjar och jag tror att det stod 1 oktober och dem har inga hemmamatcher före den 5 oktober. Så det låter som att det faktiskt kan stämma.

Han frågade hur jag fick tag i biljetterna och jag sa att jag bara gick in på hemsidan och köpte dem på nätet. Han hade tydligen testat det utan resultat. Men han hade dock varit inne på sidan sådär en timme efter dem släppts och då var dem redan slut. Det verkar som att det lönade sig att ställa alarmklockan =)

Kan meddela att jag fick min brunsås (eller vad man nu ska kalla den) att bli tjockare. Är inte i mål riktigt än men jag är mer än halvvägs där ;) Det är definitivt inte vattenkonsistens den här gången. Köttgrottan blev också bättre, jag kryddade lite mer den här gången så det smakade lite mer.

I morgon ska det vara någon sorts sammankomst på biologiavdelningen med mat och grejer vid halv fyra så jag ska nog försöka ta mig dit.

Har en plan för vad jag ska göra med mitt rapportskrivande nu och det känns bra, även om jag samtidigt fick insikten om hur mycket jobb det kommer att bli att bara välja ut info och hålla koll på alla referenser. Ska försöka använda EndNote (ett program som ska hjälpa till att hålla koll på referenser, men jag vet inte hur mycket fortare det kommer att gå när man inte riktigt förstår hur man ska använda det :P ) Sedan ska man skriva ihop eländet också. Undrar hur många versioner jag kommer att producera innan den är godkänd...

Jag kommer i alla fall att få lite tid till på mig med artiklarna nu vilket är skönt när jag börjat komma igång. Sam ska "försvara" sitt projekt för en kommitté, de måste tydligen göra det när de har gjort ett år, den 30 sept så innan dess hinner hon inte experimentera så mycket och jag behöver mer träning på mikroskopet innan jag kan börja med mitt. Ev skulle jag få sitta med på hennes presentation då den i princip täcker hela bakgrunden, vad de redan gjort, och idén med mitt projekt. Låter onekligen intressant.

Verkar i alla fall som att jag ska få mer träning på mikroskopet den 7-8 okt så antagligen kommer jag förhoppningsvis att få börja med egna experimenet den 12 oktober. Känns lite sent men det är ungefär samma som Malin förra året så det ska förhoppningsvis vara lugnt. Både Gordon och Sam vet ju hur tidsplanen ser ut och vad jag måste göra på den tiden så jag tror att det ordnar sig, känner ett släng av optimism ;)

Det var nog allt för nu. God natt på er =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar