fredag 11 september 2009

Sjuk =(

Hej svejs i lingonskogen. Jag som trodde att min första dag med lite riktigt labjobb skulle följas upp av en ännu en fick snabbt ändra mina planer när jag vaknade. Ont i halsen, tät i näsan och ett rött öga (eller halva i alla fall) med värk bakom ögat liksom. Ögongrejen har jag haft en gång tidigare och jag vet faktiskt inte om det alls har med förkylningen att göra, kanske bara är riktigt dålig tajming. Eller i och för sig, det kanske är bättre att ta eländena samtidigt?

Är i alla fall väldigt glad över att jag köpte alla mina toarullar, och jag tror att jag för första gången sedan inköpet till fullo uppskattar att det är så mjukt.

En del av mig tycker att det är skit att inte gå till labet medan en annan del tycker att det är en underbar känsla att faktiskt kunna vara hemma när man är sjuk och slippa känna att man missar något särskilt. Det är ju speciellt enkelt nu när jag inte börjat med mitt eget projekt så jag har inga cellodlingar eller experiment att ta hänsyn till. Kanske blir lite stressigare på slutet om jag blir mycket förkyld men det får vi väl inte hoppas. På labet är de glada om jag inte dyker upp, de vill helst slippa bli smittade om det är möjligt... :P

Ha det bra allihopa och hoppas att ni är friska och krya.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar