lördag 12 september 2009

Feber och spindlar

Hade hoppats att jag skulle må bättre idag men är inte i form alls. Trodde inte jag hade feber men när jag tog en värktablett mot halsont så började jag svettas jättemycket, ett ganska säkert tecken på att jag hade feber tror jag (efter hur vi lärt oss att det fungerar när man tar en tablett).

I förrgår såg vi en jättestor svart spindel springa över köksgolvet (vi bor ju i en källare som är under renovering så jag kan tänka mig att de trivs här, tyvärr!) men den försvann innan vi kom oss för att ta bort den. Den var riktigt snabb.

Jag hade på något sätt lyckats förtränga dess existens i vår källare när jag plötsligt fick se en på väggen idag. Jag kan ju förstås inte veta att det är samma men den såg ungefär likadan ut tror jag. Föredrar att tänka att det är samma före att vi har hur många som helst här inne. Jag vet var det sitter en till i alla fall men det är på ett ganska oåtkomligt ställe och så länge den sitter där inne får jag väl vara glad.

I alla fall gick jag och funderade i säkert över en timme på hur jag skulle få ut den utan att komma nära den (den var ju skitsnabb) och sopborsten var mitt bästa tips. Innan jag kom till skott dock, så kom Reanne och en vän till henne hem och de tog ut spindeln. De är därmed officiellt mina hjältar, speciellt eftersom det var uppenbart att uppgiften inte direkt tilltalade dem heller. Så en spindel mindre...undrar hur lång tid det tar innan den hittar tillbaks in? Något säger mig att de inte kommer in genom framdörren...

3 kommentarer:

  1. www.coolstuff.se/Bug_Buster#1761

    Kolla om du kan hitta en sån där du är :)

    SvaraRadera
  2. Kolla in webadressen på denna, varning söt :)

    SvaraRadera
  3. kRYA PÅ DIG SÄGER MAMMA

    SvaraRadera