onsdag 23 september 2009

"First day of fall" och högsommarvärme

Igår var det höstens första dag, officiellt alltså. Idag hade vi högsommarvärme med temperaturer på uppemot 30 grader. Det ska dock vara lite ovanligt varmt för årstiden nu, men jag klagar inte.

Fick inte hela mitt projekt för jag ska jobba lite parallellt med en av de andra studenterna på labet och hon är sjuk. Istället fick jag artiklar att läsa. Som tur är fick jag dem av min handledare så dem är faktiskt riktigt relevanta för mitt projekt, vilket ju onekligen gör det lite mer motiverande att läsa dem. Jag blir lite seg av att sitta läsa hela dagarna, får lite svårt att koncentrera mig frampå eftermiddagen om man säger så...

Eftersom jag satt inne hela helgen förförrra helgen (när jag var sjuk) så ville jag passa på att åka till Barnet Marine Park. Min ena rumskompis har varit där och hon sa att det var fint, och när jag googlade på det så stod det om solnedgångar så jag tänkte ge det en chans. Fick med mig Natalie, vi bestämde att vi skulle träffas där. På väg dit får jag stå i 15 min på Hastings och vänta på min buss och inser att jag har ju faktiskt kameran med mig. Så jag tar upp den, redo att fota en buss med en cykel på om den skulle dyka upp...och skam den som ger sig =)


Väl framme i parken hinner jag gå runt och kika lite och fota innan Natalie dyker upp.


Efter att ha tagit några bilder på solnedgången (missade själva solen för den gick ner bakom molnen i horisonten, lite oväntat eftersom vi haft klarblå himmer hela dagen) berättar hon att dem hörde fyra skott avlossas där hon bor. För att göra en lång historia kort - det var någon som hade skjutiti fyra bedövningspilar i en björn. Så dem finns visst i krokarna. Något vi dock försökte ignorera i parken på väg hem när solen gått ner. Detta blev inte lättare av att det satt skyltar uppe där det stod att "ring hit om du ser en björn".


Vi kom i alla fall helskinnade till busshållplatsen. Det visade sig vara lokaliserad i cykelbanan på motorvägen. Så en busshållplats i cykelfilen på motorvägen..., hmm.
Kan inte riktigt skaka av mig känslan av att varken busshållplatsen eller cykelfilen hör hemma på en motorväg. Men hem kom vi i alla fall. Mina rumskompisar bakar kakor så jag sitter och väntar på att det ska börja lukta gott så jag kan smyga ut i köket lagom till de är klara ;)

2 kommentarer:

  1. Tack för en mycket trevlig kväll! Jag kom hem hel och välbehållen. Behövde bara vänta 10 minuter på bussen. Fick höra nu att det var 3 björnar, det fanns 2 ungar också som satt högt uppe i ett träd, de fick skjuta bedövningspilar på dem också och fånga dem i en presenning när devar sövda och trillade ner! Har fått se kort nu i alla fall. (: Snygg bild på cykelbussen, skriver upp den på min lista med foton jag vill byta!

    SvaraRadera
  2. Det var tur att du hade kamrean framme.Den tar jätte fina bilder.Ni verkar ha det bra där borta tycker jag.
    Mamma

    SvaraRadera