torsdag 27 augusti 2009

Stanley Park

Jag vet att det här inlägget inte fanns ute den 26 men för att få någon ordning så fuskar jag och ändrar till rätt datum (kommer att vara så fram till söndag). Internet (och även telefonen hos hyresvärdarna, vi har ingen här nere) var helt nere i tre dygn då någon kabel gått sönder, så jag har inte riktigt kunnat skriva även om jag velat. Kände mig lite bortkopplad från omvärlden där ett tag. Kunde inte kolla upp lokaltrafiken här i Vancouver heller men som tur var kunde jag ta mig någonstans i alla fall för jag hade börjat få kläm på min buss här hemma och på Skytrain som tar en långt på kort tid. Kalasbra att jag var på skolan de två första dagarna, fast det inte alls var planerat från början, eftersom jag fick mitt U-pass (busskort) och med det kan jag ta mig runt verkligen överallt jag behöver typ.

Ialla fall, denna onsdag begav jag mig till Stanley Park, en jättestor park på Downtownhalvön eller vad man ska säga (norr om Downtown Vancouver). Åkte till Waterfront Station och gick därifrån efter hamnen till Stanley Park.


När man väl börjat gå runt parken får man ganska bra utsikt över hamnen och Vancouvers skyline.


Valde att börja med att gå runt parken för den ligger så att man går utefter vattnet hela vägen runt i princip. Många väljer cykel eller inlines för att ta sig de 9 km runt parken men jag kände inte för att hyra utan tänkte att det fick ta sin tid istället. Är lättare att gå om man vill fota.


När jag väl kom fram till stränderna var jag bara tvungen att göra som min kompis och bada fötterna i Stilla Havet, den chansen kommer kanske aldrig igen =)

När jag skulle gå tillbaka så såg jag en snubbe i en grå hoodtröja med gula snören (låter den bekant Karin?) och på tröjan står det inte mindre än "Partille Cup". Jag var sååå nära att fråga om jag kunde få ta en bild bara på tröjan men jag vågade inte så jag har tyvärr inget bildbevis.

Orkade aldrig gå in i parken och titta utan tog mig hemåt och det var då jag till min fasa upptäckte att internet var nere...

Kanadagås =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar