fredag 28 augusti 2009

Stanley igen...

Eftersom internet var nere igår kunde jag inte söka på resvägar på translinks websida (Vancouvers motsvarighet till västtrafik) utan begav mig därför till Waterfront igen. Försökte hitta sevärdheterna inne i parken men gav upp till slut för det var för varmt. Hittade en fin grön slinga dock men den var jättekort och ledde liksom inte till något roligt ställe så jag la ned det med.

Har varit kopiöst varmt idag. Var och handlade lite frukt och mjölk vid typ nio på kvällen och det var fortfarande varmt ute. Det var lite klarare väder idag dock och man såg bergen lite tydligare.


Hittade till slut i alla fall den stora turistbyrån som skulle ligga vid Waterfront (låg vid något som heter Waterfront Centre) och fick med mig lite broschyrer därifrån. Har dock redan fått några av Keith (han som flyttar ut snart) så jag kikade mest om jag hittade något annat spännande. Har ju en guidebok också som jag ska försöka titta lite närmare på. Hittade också en souvenirbutik så jag köpte ett fint snapsglas – tänkte jag lika gärna kunde köpa det nu så jag inte glömmer det (jag samlar ju på dem).

Tog mig hem i alla fall och skulle försöka tvätta en maskin men problemet är att de använder inte grader som vi, typ 30,40, 60 osv utan de kör med cold, warm, hot och very hot. På något sätt skulle det tydligen vara lättare... (öhh?!) Fick löst det till slut i alla fall och kläderna verkar torka hyfsat fort när man hänger dem på tvättstället, vet inte om det är för att det är ganska varmt idag, jag får väl se vad som händer när det blir kallare ute.

Ska försöka laga mat i ugnen i morgon istället för stekpanna då köket tro det eller ej helt verkar sakna ventilation - obegripligt om man är en Beckman, hihi. Jag får helt enkelt lära mig laga andra saker än vad jag är van vid. Ugnsapannkaka är ju alltid gott =), och äpplemoset verkar ganska billigt här. Fick ett lock med att använda om jag steker men jag tycker att det borde bildas lika mycket rök/matos ändå och så bara väller det ut när jag lyfter på det istället, men jag vet inte. Det återstår att se. Får följa ett tips jag fick annars, lyfta på locket utomhus ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar