fredag 21 augusti 2009

Ett seriöst inlägg...

Jag ska försöka mig på ett seriöst inlägg, det vill säga lite mer än typ 20 ord =)

Jag kom som sagt igår och vara bara och lämnade av väskorna och fick en snabbtur genom suiten innan vi begav oss till campus för lite rundtur och börja fixa med nycklar och lite annat administrativt arbete. Vi var nog där i ungefär 2h för vi kom inte in på biologiavdelningen först för brandlarmet hade gått. Min handledare verkar väldigt trevlig och det kommer att bli en spännande höst, jag ska plugga på heltid men tiderna blir lite flexibla beroende på om jag jobbar med mikroskopet eller inte och jag får själva sätta nivån lite grann. I princip menar han att jag får ut så mycket som jag lägger på projektet och så länge jobbet blir gjort så lägger han sig inte i direkt när jag är på skolan eller inte. Låter som om man behöver en dos självdiciplin men det ska nog gå bra. Jag har inte stenkoll på vad jag ska göra, jag vet ungefär samma som innan jag åkte. Jag kommer att vara ledig i princip (ska läsa Malins arbete från förra året samt en reviewartikel som var ganska lång under tiden men det är inget jättetvång på det direkt) fram till 2 september. Jag tror att jag har träffat de flesta av dem som kommer att vara på hans lab i höst och det verkar vara en trevlig gäng. Sam, en av tjejerna på hans lab organiserar en resa till Whistler för "marshal arts"(stavas det så?)-gruppen på skolan och hon bjöd in mig också. För att det skulle bli lite rligare för mig så bjöd hon in Natalie också, plus att Lisa, en annan klasskompis här i Vancouver också ska komma med. Så det verkar för tillfället som att vi kommer att åka till Whistler 4-7 september. Det kostar 225 CAD (ta det gånger sju typ för att få det i SEK) men då ingår resa, boende och mat, så det känns ganska OK med tanke på att Whistler inte är det biligaste stället man kan vara på. (Till pappa o mamma: nu kanske jag kan visa er runt lite i Whistler när ni kommer =)

Var och handlade idag, fullständigt kaos. Hittade typ ingenting först men fick ihop lite mat till slut. Fick aldrig tid att laga den dock för jag skulle fråga Ira några grejer (bla. en verifikation av min adress för jag behöver det imorgon då jag har bokat en tid med en person på banken på campus så att jag ska kunna öppna ett studentkonto då) och så kom vi in på mat och allt det där och då frågade hon om jag ville åka med till Costco (eller något sådant), det är mycket storpackgrejer men det ska vara lite billigare (mamma och pappa: se mail när ni kommer hem). Det var verkligen jättesnällt för eftersom vi tog bilen så gick det ju att köpa storpack annars är det ju kört med sådana saker när man ska bära det hem. 36 toarullar lär väl räcka ett tag, hehe.

I morgon ska jag till banken som sagt, annars vet jag inte riktigt. Ska försöka sova lite och ta det lite lugnt med för det känns som att det har gått i ett sedan jag kom av planet. Ska träffa Natalie i helgen också så då blir det förhoppningsvis lite äventyr =)

Nu går ögonlocken snart igen av sig själva så jag ska nog gå och borsta tänderna nu. Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar