söndag 30 augusti 2009

"Norra" Main Street, BC Place and GM Place (Go Canucks!)

Åkte till Main street, för det var tydligen dit ”folk i min ålder” åker. Det enda jag kan säga är att i så fall tycker jag synd om dem. Kändes som att jag hamnat i en lite skabbig del av Chinatown eller något. Dock gick jag tydligen åt fel håll enligt Natalie (skulle gått söderut och inte norrut) vilket förklarar en hel del. När jag dessutom skulle bli tvungen att korsa den ökända East Hasting vände jag och gick söderut igen och bort mot Stadion. Den ligger på BC Place där BC lions spelar amerikansk fotboll (eller kanadensisk enligt Steven, tydligen färre spelare på plan eller något sådant; hans mycket påhittiga förklaring till det var Kanadas lägre invånarantal jämfört med USA =) och bredvid ligger även General Motors (GM) Place, hemmaarena för Vacouver Canucks.


Såg Sedinarna på lite bilder vid biljettförsäljningen och passade på att fråga hur man får tag i biljetter. Det verkar inte helt kört att få biljetter i teorin men man får väl se vilken rusning det är till dem sedan när de släpps. Snubblade över nedre änden av Robson street så jag gick upp på den för att se om den södra delen skulle leva upp till förväntningarna som shoppinggata och den var väl delvis lite mindre ”skabbig” än resten av gatan men det är en del ombyggander på gång och en del hemlösa. Gick in på SEARS på Granville Street tror jag (korsar Robson St) och shit vad det här verkade stort.

Stannade vid Brentwood Town Center på vägen hem och hittade en filterkanna där som var mycket mindre (men helt tillräcklig för mig, typ en dryg liter) och ev därför också blir lite lättare att få med sig hem. Vattnet här i Burnby ska tydligen vara bra men det luktar ändå klor och det ska tydligen frösvinna när man filtrerar det i den tillbringaren för den innehåller ett filter med aktivt kol (ämnen kan adsorberas på det) och även en jonbytare tror jag (elle fungerar aktivt kol som jonbytare, hm får nog kolla upp kemin här igen...). Var också inne och kikade i BC liquor store och kan rapportera att dem har sju olika sorters Breezer men de säljs bara i 4-pack så jag lär nog inte hinna testa alla ;)
I och för sig inte bara för mig nya smaker. Får botanisera mera i detta vid senare tillfälle. Om vi vill ha alkoholhaltiga drycker i Whistler (åker dit 4-7 sept) får vi ta med det själva och då är det bäst att köpa här för allt är dyrt där.

Försökte mig på lax i ugnen idag och det blev riktigt bra faktiskt. Två rätter som fungerar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar