söndag 21 februari 2010

Promenad

Snacka om packad vecka, kurser och möten på kvällstid (faktiskt trevligare än det låter när det inkluderar restaurangbesök, gratisprover och middagsbjudningar :) och förra helgen gick hela (!) lördagen åt att frosta av den förbannade frysen. Nu verkar den fungera i alla fall. Förra söndagen gick jag en långpromenad "på stan" (utan karta, modigt för att vara mig), hann med Bogstadveien, Karl Johan och Operahuset. Operahuset är en hit för man får gå upp på taket, eller egentligen var det avstängt nu, troligtvis pga all snö, men ingen annan brydde sig om det...

Denna helgen har jag tagit det ganska lugnt, det är svårt att hitta på något vettigt när man ska plugga, eller åtminstone vet att man borde :P Pluggade igår och idag har jag tagit mig utanför innerstan och promenerat i lite naturskönare terräng, var som Härlanda tjärn ungefär (se bilden ovan). Hade kameran med mig men det var lite kallt för att hålla på med inställningarna så bilderna blev lite överexponerade. Man fick helt enkelt fotografera fort och sedan på med vantarna och röra fingrarna i några minuter så blev dem varma igen. Bara att åka dit var en upplevelse, folk vallar skidorna på T-banan! När jag skulle av vid ändhållplatsen så visste jag inte riktigt vart jag skulle gå bara att jag skulle fortsätta i samma riktning som vi kom med T-banan, men det löste sig fint, bara att hänga på lämmeltåget med folk med längdskidor.

På praktiken går det framåt. Får stå lite i kassan nu. Ska dessutom svara i telefon, och ringa telefonsamtal, så det är bara att lära sig norska fort som bara den. Trivs i alla fall fortfarande väldigt bra och det är ett härligt gäng som jobbar där så allt väl så långt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar